Cloud, social en Big Data. Dat zijn de drie toverwoorden in de technologische ontwikkeling van HR. Tijdens de afgelopen conferentie HR Tech Europe 2013 zoemden deze termen door de gangen van de Amsterdamse RAI. Wat betekent dit voor uw organisatie?
De integratie van data uit verschillende systemen is de grootste belemmering voor rapportages op het gebied van HR Analytics. Dat vindt een ruime meerderheid van de bezoekers aan de HR Tech Europe 2013 in Amsterdam. HR is hierdoor onvoldoende in staat om gericht actie te ondernemen op basis van de uitkomsten.
Ongeveer 720.000 mensen in Nederland hebben schulden. Dat zijn niet alleen mensen die geen baan meer hebben, want vier op de vijf organisaties worden momenteel geconfronteerd met medewerkers die hun financiële zaken privé niet op orde hebben. Door extra informatie toe te voegen aan de digitale loonstrook kan de werknemer een beter overzicht krijgen van zijn financiën.
Self-service processen, digitale loonstroken, HR analytics … Hoe selecteer je het juiste systeem uit het zo ruime marktaanbod van HR IT-toepassingen? En bovenal.. hoe laat je deze toepassingen aansluiten bij de visie van de (toekomstige) HR-organisatie?
Slechts drie procent van de bedrijven geeft aan dat hun performance management programma’s daadwerkelijk waarde toevoegen. Dat blijkt uit een internationale studie van Mercer. 28 procent van de Europese bedrijven heeft hun beoordelingsprogramma’s het afgelopen jaar daarom aangescherpt.
In ruim 70 % van de gebouwen in Nederland functioneert de klimaatinstallatie niet volgens ontwerp en zorgt daarmee voor problemen in het binnenmilieu. In deze gevallen blijkt meer dan tweederde van de problemen veroorzaakt te worden door het niet aanpassen van de installaties aan een veranderde inrichting of bezettingsgraad of door kapotte en niet goed functionerende onderdelen.
Nog maar amper hersteld van de oproep door Yahoo-CEO Marissa Mayer om thuiswerken aan banden te leggen aangezien het slecht is voor het moreel van haar medewerkers, lijkt de volgende aanslag door de toepassing van ‘scrum’ op projecten haar effect op Het Nieuwe Werken niet te gaan missen.
Een onbeleefde receptionist is één van de grootste irritaties van bezoekers van een organisatie. Een goede ontvangst kan het verschil maken voor uw bedrijf. Maar waar herken je een goede receptionist aan?
Gastheerschap is een belangrijk punt bij bedrijven. Niet voor niets zijn er speciaal gastvrijheidgoeroe’s opgestaan om bedrijven met workshops beter op weg te helpen. Helpen deze workshops?
De gemiddelde bezettingsgraad van vergaderruimtes is 22,9 procent, de benuttingsgraad 43,9 procent en de gemiddelde bezettingsgraad van vergadertafels in kantoorruimtes is 14,9 procent. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau méét, uitgevoerd door Thomas de Ruiter. Deze getallen duiden er volgens méét op dat vergaderruimtes niet efficiënt worden gebruikt. Deze ongebruikte vierkante meter kunnen volgens het bureau beter een andere bestemming krijgen, waardoor vergaderen efficiënter en goedkoper wordt.