Alle inzendingen in de wedstrijd om het kantoor voor na het coronapandemie te ontwerpen werden beoordeeld op originaliteit, innovatie, benutting van bestaande ruimte, planning en gebruik van beschikbare materialen.
Sociale interactie en brainstormen
Volgens Gil Messing, hoofd wereldwijde bedrijfscommunicatie bij het cyberbeveiligingsbedrijf waren er duidelijke trends onder de inzendingen: “De belangrijkste reden om op kantoor te komen, is duidelijk voor sociale interactie en om te brainstormen”.
Personaliseren
Ook de noodzaak om flexibele werkplekken te personaliseren – hoe zorg je ervoor dat mensen zich thuisvoelen? – kwam in vele inzendingen naar voren. Oplossingen waren onder meer om de werkcabines uit te rusten met slimme schermen waar gebruikers hun eigen foto’s vanuit bijvoorbeeld social media op kunnen downloaden.
Materialen
Modulair, flexibel en multifunctioneel zijn de sleutelwoorden voor de materialen. Wanden die gemakkelijk kunnen worden verplaatst, en ronde bubbelachtige werkcapsules in plaats van vierkante rechthoeken of vierkanten werden veelal voorgesteld.
Winnaar
De voorgestelde ruimte van de winnaar van Auerbach Halevy Architects is samengesteld uit een verscheidenheid aan deelruimten en werkplatforms – van privé, stiltegebieden tot gemeenschappelijke openbare ruimtes – met maximale flexibiliteit.