De toekomst van werk ziet er anders uit. Meer thuis, minder op kantoor. Dat vraagt aanpassingen van werkgevers en medewerkers. En: werk aan de winkel voor HR en Communicatie. Bekijk hier de meest recente onderzoeksresultaten van het Nationale Corona Onderzoek.

Corona beïnvloedt al bijna een jaar ons werk. Thuiswerken, online meetings, collega’s missen en organisaties die amper het hoofd boven water houden. Recente resultaten van het onderzoek van Motivaction en PROOF tonen dat de meerderheid van respondenten ook na corona vaker wil thuiswerken. Al wil meer dan de helft dan wel graag meerdere keren per week naar kantoor.

Hybride werken

Het is van belang dat werkgevers nagaan hoe ze deze hybride manieren van (samen)werken het beste kunnen faciliteren en een optimale werkomgeving creëren. Ondertussen blijven er verschillen tussen medewerkers. Maatwerk is dus noodzakelijk om medewerkers, ook op afstand, betrokken te houden. Vraag waar de behoefte van medewerkers ligt en hoe je kan helpen.

Klik hier voor de meest recente resultaten van het nationale corona onderzoek onder medewerkers.