Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek van softwareleverancier ServiceNow onder 500 HR-directeuren. Pat Wadors, Chief Talent Officer bij ServiceNow: “Toptalent kan overal aan de slag en kiest daarom voor bedrijven die gebruikmaken van geavanceerde technologie om het werk eenvoudiger, sneller en beter te maken. Deze verandering is al gaande en ook HR-managers ontwikkelen nieuwe werknemerservaringen omdat ze zich realiseren dat goede secundaire arbeidsvoorwaarden en andere extraatjes niet meer voldoende zijn. Medewerkers willen een goede digitale ervaring die ze werk uit handen neemt.”
De kern van de digitale transformatie in HR is het verbeteren van de werknemerservaring met gepersonaliseerde, voorspellende en naadloze digitale technologieën. Meer dan de helft van de ondervraagde CHRO’s (56%) geeft aan dat de mogelijkheid om een optimale digitale werknemerservaring te bieden binnen drie jaar de kern van hun functie zal vormen. Slechts 6% denkt dat hun rol hetzelfde zal blijven, namelijk het vervullen van traditionele HR-activiteiten.