e-HRM is niet iets voor erbij. Tien tips om er een succes van te maken:
  1. Formuleer een heldere visie: voor welk (en wiens) HRM-probleem is e-HRM nu eigenlijk de oplossing?
  2. Begin niet met het kopen van de meubels maar met het huis: hoe past het
    e-HRM-systeem in onze organisatie?
  3. Maak e-HRM aantrekkelijk en voorkom weerstand: geef gebruikers vooral persoonlijke aandacht.
  4. Neem de tijd om functionaliteiten goed te testen (samen met de eindgebruikers).
  5. Communiceer helder en krachtig; draai er niet omheen: e-HRM heeft consequenties voor iedereen. Blokkeer de weg naar oude gewoontes.
  6. Neem de tijd om huidige en gewenste werkprocessen goed te overdenken alvorens te digitaliseren.
  7. Onderschat niet een goede relatie met de leverancier van het e-HRM systeem
  8. P&O: geef zelf het goede voorbeeld! Probeer eerst zelf zoveel mogelijk uit.
  9. Omgaan met alle beschikbare data: investeer in inhoudelijk advies en zorg voor personalisatie bij de invoering van Self Service.

10. e-HRM is niet iets voor ‘erbij’: investeer tijd en geld in eigen beheer van het systeem én het beheer van (informatie)behoeften van gebruikers.