- Formuleer een heldere visie: voor welk (en wiens) HRM-probleem is e-HRM nu eigenlijk de oplossing?
- Begin niet met het kopen van de meubels maar met het huis: hoe past het
e-HRM-systeem in onze organisatie? - Maak e-HRM aantrekkelijk en voorkom weerstand: geef gebruikers vooral persoonlijke aandacht.
- Neem de tijd om functionaliteiten goed te testen (samen met de eindgebruikers).
- Communiceer helder en krachtig; draai er niet omheen: e-HRM heeft consequenties voor iedereen. Blokkeer de weg naar oude gewoontes.
- Neem de tijd om huidige en gewenste werkprocessen goed te overdenken alvorens te digitaliseren.
- Onderschat niet een goede relatie met de leverancier van het e-HRM systeem
- P&O: geef zelf het goede voorbeeld! Probeer eerst zelf zoveel mogelijk uit.
- Omgaan met alle beschikbare data: investeer in inhoudelijk advies en zorg voor personalisatie bij de invoering van Self Service.
10. e-HRM is niet iets voor ‘erbij’: investeer tijd en geld in eigen beheer van het systeem én het beheer van (informatie)behoeften van gebruikers.