De Customer of Guest Journey, of reis van de gast, is een handig instrument voor het vormgeven van gastvrijheid binnen uw organisatie. Je wilt natuurlijk dat de gast tijdens de reis zo min mogelijk dieptepunten en voldoende hoogtepunten ervaart. Daarbij kijk je door de ogen van de gast of klant. Hoe kunt u de Guest Journey inzetten als praktische tool om uw gastvrijheid te verbeteren?
Op het World Economic Forum in Davos onderstreepte Shell-topman Ben van Beurden het belang van Diversity & Inclusion voor zijn organisatie. Hoofd HR-Analytics Esther Bongenaar ontwikkelde een instrument om de mate van diversiteit en de impact ervan te meten.
Een beloningsbeleid, leaseregeling of een ziekteverzuimbeleid. Allemaal vanzelfsprekendheden voor elke zichzelf respecterende organisatie, maar waarom ontbreekt daarnaast vaak een deugdelijk mobiele telefoniebeleid? 6 vragen en antwoorden die u kunnen helpen bij het opstellen van zo'n beleid.
Het bekende cliché 'een klacht is een kans' zal waar zijn, maar hoe doe je dat in de praktijk? Negen praktische tips om de klant voor u te winnen.
Een meldpunt waar klanten facilitaire vragen kunnen neerleggen vormt bij veel organisaties het 'gezicht' van FM. Wat zijn kritieke succesfactoren voor het goed functioneren van het facilitair meldpunt?
SBS Broadcasting B.V., kortweg SBS, is een fullmedia bedrijf met vier Nederlandse commerciële televisiezenders (SBS6, Net5, Veronica en SBS9) en een online Video On Demand-platform (KIJK). Daarnaast maken ook SBS Productions (producent van o.a. Hart van Nederland en Shownieuws) en Veronica Uitgeverij (Veronica Magazine en Totaal TV) onderdeel uit van de organisatie. SBS is sinds de oprichting in 1995 uitgegroeid tot een van de drie grootste aanbieders van televisie in Nederland. Inmiddels telt het bedrijf zo’n 500 werknemers, die gezamenlijk een sterke onderneming vormen. Sinds 2014 zorgt een innovatieve direct-ruimteluchtbevochtiging voor een gezond en verkwikkend binnenklimaat.
Voor het eerst deden informatiemanager Iron Mountain en adviesbureau PwC groot onderzoek naar de wijze waarop bedrijven hun eigen gegevens benutten. Het onderzoek leverde verrassende resultaten, en veel ‘food for thought’. Een vraaggesprek met Jeroen Strik, Managing Director Benelux van Iron Mountain en Otto Vermeulen, partner bij PwC, over de voornaamste bevindingen uit het onderzoek.
Overheid en wetenschap waarschuwen voor een nieuwe ingrijpende automatiseringsgolf. In Nederland kan dit de komende decennia twee tot drie miljoen banen raken in vrijwel alle sectoren. Wat betekent dit voor HR? Organisaties als Achmea en Mediq zien het tempo versnellen en bereiden zich voor.
HR-analytics wordt vaak in één adem genoemd met e-HRM systemen en business software die organisaties een schat aan informatie leveren over hun human capital. Maar wat is HR-analytics nu precies en - vooral - wat kun/moet je ermee als HR-professional? 'HR-analytics: Waarde creëren met datagedreven HR-beleid' is het eerste Nederlandse boek dat hier diepgaand op ingaat en HR-professionals handvatten aanreikt voor een praktische aanpak van HR-analytics en implementatie in de eigen organisatie.
Het afgelopen jaar is de HR-organisatie van Coöperatie VGZ volop in beweging geweest. Met het programma DOEN HR heeft de HR-organisatie de ambitie gesteld om haar (beheers)kosten te reduceren en tegelijkertijd de kwaliteit van de HR-producten en diensten te borgen en op de lange termijn zelfs te verbeteren.