Eind 2018 verschijnen de eerste krantenkoppen met miljoenenboetes. In 2019 worden het wekelijkse krantenkoppen. En in 2020 dempt men de put, maar welk kalf is verdronken?
Om geluk op de werkvloer te bevorderen werd de afgelopen jaren in Nederland, naar Amerikaans voorbeeld, de Chief Happiness Officer (CHO) geïntroduceerd. Mooie titel, maar wat wordt er van een CHO verwacht? En in hoeverre werven organisaties CHO's?
De vijf genomineerden van de HR Proffie 2016 zijn bekend! Eén van deze genomineerden zal op 4 april gekozen worden als organisatie met het beste HR beleid van Nederland in 2016.
Caroline van Nieuwkerk is met ingang van 1 december 2016 benoemd tot Regional People & Culture Director Western Europe bij ISS Facility Services.
Kent u of bent u de potentiële winnaar van de HR Proffie, dé prijs voor het beste HR-beleid van Nederland in 2016? Eerdere winnaars zijn onder meer KPN, FrieslandCampina, Pon, Hero Benelux en Booking.com.
Business Process Outsourcer (BPO) Webhelp heeft de benoeming aangekondigd van Christine Scheffler als Chief Human Resources Officer.
HR-directeur Hein Knaapen heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan het ING-personeel naar aanleiding van zijn uitspraken over 'goedbetaalde medewerkers' van de bank. Via het intranet van ING verontschuldigde Knaapen zich wanneer collega's zich hierdoor gekwetst voelden.
HR-professionals maken zich dit jaar meer zorgen over het bijhouden van hun eigen kennis en competenties dan voorgaande jaren. De gemiddelde loonstijging is dit jaar echter hoger dan verwacht. Als gevolg van de verdergaande automatisering verwachten HR-professionals dat administratieve functies in de toekomst verdwijnen.
Wat verandert er aan de positie van HR in een sterk veranderende organisatie? Welke HR-transformatie is nodig om goed in te kunnen spelen op alle interne en externe veranderingen? Tjerk Jan Adema, HR-manager bij Shell, gaat op deze vragen in.
Technologische innovaties volgen elkaar in hoog tempo op. Robotisering, virtual en augmented reality, zelflerende systemen en spraaktoepassingen dringen meer en meer binnen op de werkplek. Wat zijn de gevolgen van al deze ontwikkelingen voor uw organisatie? En hoe kunt u vanuit HR de organisatie optimaal ‘toekomst-proof’ maken?