Nidhi Singh, Global Learning & Development Lead bij Royal HaskoningDHV, deelt tijdens HR DAY 2022 een aantal best practices en succesverhalen over hoe je professionals die zichzelf 24/7 willen ontwikkelen het best kunt faciliteren. Wij spraken haar over haar bijdrage op 4 oktober.

Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen in jouw vakgebied?

“De druk op organisaties om leren en ontwikkelen te verbeteren is groter dan ooit tevoren. Organisaties laveren door de wildernis: de Great Reshuffle (de herschikking van banen en werknemers) wat een gevolg is van de Great Resignation (massaal vertrek van werknemers als gevolg van lockdowns), de Future of Work (de toekomst van werk door de opmars van digitalisering en robotisering), hybride werken, noem maar op… Werknemers op alle niveaus verwachten dat het vermogen om jezelf permanent verder te ontwikkelen is ingebed in de workflow en dat het hun loopbaangroei versnelt. Wereldwijd heeft 69% van de organisaties de investeringen verhoogd om te voorzien in deze groeiende behoefte aan ontwikkeling van vaardigheden. Dit vraagt om een nog sterkere verschuiving naar werknemergericht leren, maar ook om dynamische leerbenaderingen.”

Wat kunnen de bezoekers van HR DAY verwachten van jouw sessie/presentatie?

“Een van de principes van volwasseneneducatie is de intrinsieke motivatie om te leren. Volwassen cursisten willen dat hun leerervaringen voldoen aan hun behoeften, dat die relevant zijn en hen helpen hun doelen te bereiken. Een gemotiveerde cursist zal niet alleen tijd en mogelijkheden vinden om te leren, maar ook naar middelen zoeken om nieuw verworven vaardigheden toe te passen en te versterken. L&D-professionals moeten deze motivatie benutten om cursisten in staat te stellen het leren meer in eigen hand te nemen. Bovendien legt het huidige snel veranderende landschap een grote behoefte aan bijscholing en herscholing van personeel op. Dit zet L&D-professionals onder druk om dit op te pakken en aan de hoge verwachtingen te voldoen. Maar L&D kan de oorlog niet in zijn eentje winnen, dus hoe kunnen we onze krachten bundelen met de professionals die zich willen ontwikkelen? We zullen beter gebruik moeten maken van hun motivatie en deze uitdagingen samen aan gaan.

Tijdens mijn sessie How to orchestrate a learning ecosystem for self-directed learning deel ik een aantal best practices en succesverhalen over hoe je samenwerkt met professionals die zich willen blijven ontwikkelen. Ik vertel hoe je een leerecosysteem opzet waarbij de cursist in de bestuurdersstoel zit om leerambities na te streven.

Zo geef ik je:

  • inzicht in enkele praktische suggesties en best practices van leertransformaties geïmplementeerd bij Royal HaskoningDHV.
  • de mogelijkheid om verschillende leerwegen te ontwikkelen, zodat je dynamische leermogelijkheden kunt bieden die passen bij de individuele behoeften, stijlen en schema’s van de cursist.
  • aanwijzingen over hoe je technologie kunt gebruiken om werknemersgericht leren te stimuleren. Hierbij ligt de focus op toegankelijkheid en relevantie.
  • inzicht in de rol van managers en L&D-professionals om werknemers in staat te stellen zelfgestuurd te leren.”