Volgens De Ridder geven Nederlandse bedrijven honderden miljoenen uit aan bedrijfsuitjes, zelfs nu tijdens de recessie. Hij ziet dat bedrijfsuitjes in de loop van de jaren een steeds actiever karakter gekregen. Hij illustreert: “Vroeger werd er voor je gekookt, nu ga je zelf koken.” Volgens hem is het tegenwoordig de kunst om een flinke portie ‘teambuilding’ in het bedrijfsuitje te verweven. Zo is een uitje niet alleen gezellig, maar levert het ook nog wat op voor het bedrijf.
Trainen met plezier
De Ridder signaleert dat trainingscentra en eventbureaus de laatste tijd meer contact met elkaar zoeken om training, teambuilding en plezier te kunnen combineren.
Tip
Voor een doeltreffend bedrijfsuitje is het belangrijk dat:
- Op tijd wordt begonnen met de organisatie;
- De doelstelling van het uitje ruimschoots van tevoren vaststaat;
- De inhoud als uitgangspunt wordt genomen;
- Gezocht wordt naar een activiteit die de doelstelling ondersteunt;
- Plezier met inhoud gecombineerd wordt.