Als organisatie wil je natuurlijk beschikken over gemotiveerd en goed gekwalificeerd personeel. Het opleiden en scholen van medewerkers levert hier een belangrijke bijdrage aan. Maar opleiden kost tijd en geld. Gelukkig stelt de overheid financiële hulpmiddelen beschikbaar voor het opleiden van personeel. Maar welke hulpmiddelen zijn dit?
De manier waarop medewerkers worden aangenomen, opgeleid en beoordeeld, stamt uit de periode waarin het moderne bedrijfsleven in opkomst was – oftewel: eind negentiende eeuw. Er zijn verschillende praktijken die hun wortels hebben in deze periode, die eigenlijk nu pas, in de eenentwintigste eeuw, langzaam maar zeker beginnen te slijten.
Organisatieveranderingen zijn aan de orde van de dag. Een van de veel voorkomende gevolgen daarvan is dat rollen in de organisatie verschuiven. Medewerkers houden dezelfde functietitel maar krijgen heel andere taken dan ze gewend zijn. Zo krijgen leidinggevenden de rol van facilitator en ambassadeur, docenten die van coach en inhoudsdeskundigen worden netwerkers. Hoe help je hen te groeien in die nieuwe rol?
Hoe scoren HR-professionals op het gebied van Learning Agility? De lat ligt nog steeds bovengemiddeld hoog, blijkt uit onderzoek. Maar op het gebied van analyse en strategie is nog de nodige winst te halen.
Serious gaming wordt steeds breder toegepast als nieuwe vorm van leren. Maar wanneer is zo´n leerplatform haalbaar en hoe haalt u maximaal rendement uit een investering in een serious game?
Een compleet en flexibel opleidingstraject, op maat gemaakt, en volledig in lijn met de groeiambities van de organisatie. Welke HR-manager wil dat nou niet? In Limburg neemt Zuyd Professional - onderdeel van de gelijknamige hogeschool – het voortouw met een vernieuwend onderwijsaanbod dat telkens samen met bedrijven in partnerschap wordt ontwikkeld.
Het GROW-model is een vragenserie in vier eenvoudige stappen. Het model helpt een coachinggesprek op een efficiënte en gestructureerde manier te laten verlopen.
We leren voor 70 procent op de werkplek, voor 20 procent via collega’s en slechts voor 10 procent via formele weg. Hoe ziet deze verhouding er in de nabije toekomst uit?
Leren via online weg zal de komende jaren verder toenemen. Met name voor korte en direct toepasbare kennis is het uitermate geschikt. De vraag is of daarmee klassikaal leren ook afneemt, want online mis je toch de sociale interactie die je klassikaal wel hebt. Of niet?
Leren 2.0, het ‘nieuwe leren’, e-learning: de manier waarop we leren is onder invloed van technologische ontwikkelingen in een hoog tempo aan het veranderen. Wat betekent dit voor de loopbaan en ontwikkeling van medewerkers? Hoe gaat dit bijdragen aan de organisatieresultaten?