Jongere werknemers van de Y-generatie komen minder goed uit de bus dan hun tien jaar oudere collega’s wanneer bij het vaststellen van het werkvermogen ook specifieke vragen over stress gevraagd worden.
Bijna twee derde van de managers denkt dat de economie pas in of na 2010 weer op het niveau van 2007 komt. Ruim een kwart van de managers is dan ook wegens de recessie niet van baan veranderd.
Ouderdom blijkt geen beperking voor creativiteit op de werkvloer, wel belangrijk is iemands persoonlijkheid. Dit blijkt uit onderzoek door Elske van Erp voor de Universiteit Maastricht (UM).
De P&O beroeps- en gedragscode van de Nederlandse Vereniging voor Personeelmanagement en Organisatieontwikkeling (NVP) is uit. In de P&O-code zijn de praktische en ethische principes, regels en opvattingen voor de P&O-professie vastgelegd.
In 2011 steeg het aantal burn-outgevallen met 11 procent. Dit blijkt uit een telling van dienstverlener 365 gebaseerd op ruim 1 miljoen werknemers. Dit terwijl het totaal aantal verzuimgevallen in 2011 daalde met 8 procent. In tijden van crisis daalt altijd het verzuim, maar dat geldt dus niet voor de uitval door burn-out.
Werknemers zien files vermijden niet als belangrijk voordeel van Het Nieuwe Werken. Ook de zorg voor het milieu is voor zowel werknemers als werkgevers geen issue zo blijkt uit online onderzoek van ISBW Opleiding en Training.
45 procent van de Nederlandse werknemers vindt dat daten met een collega moet kunnen. Verder geeft nog eens 15 procent aan het geen bezwaar te vinden als collega’s met elkaar daten, zolang de een geen manager van de ander is.
Aldus Edwin ‘Ome Willem’ Rutte tijdens het NVP-congres met als thema Employee Engagement. Hoe deze ergernis weg te nemen is voor elke medewerker weer anders. Victor Mion, auteur van het boek One minute coaching, heeft enkele tips.
Onbeleefdheid, denk aan emotioneel misbruik of brutaliteit, leidt tot meer fouten op de werkvloer. Het afkraken van falende werknemers zorgt er juist voor dat ze feedback negeren en juist meer fouten gaan maken.
In het midden- en kleinbedrijf (mkb) loopt de inzet en ontwikkeling van medewerkers niet parallel aan de groei van de organisatie. Anders dan bij grote bedrijven, ziet het mkb zijn personeel als een kostenpost en geeft het weinig geld uit aan opleiden. Daardoor zijn volgens ontwikkelingsbureau Ladder9 de mkb-werkgevers minder populair op de arbeidsmarkt.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling