Organisaties zijn op verschillende manieren aan de slag gegaan met diversiteit en inclusie. Dat blijkt uit de nieuwste analyse van de Nederlandse InclusiviteitsMonitor (NIM) 2019-2024.
De meeste werknemers vinden dat werkgevers zich moeten richten op diversiteit op de werkvloer. Toch is 80% van hen zich niet bewust van het gevoerde beleid.
Een aantal Amerikaanse bedrijven in Nederland zetten hun DEI-beleid voort. Wat is het standpunt van de andere grote Amerikaanse ondernemingen?
Onbewuste voorkeuren beïnvloeden mensen in het wervings- en selectieproces. Door daar rekening mee te houden in de vacaturetekst kunnen organisaties volgens organisatiepsychologe Siham Ammal werken aan een gevarieerder personeelsbestand en de aantrekkingskracht voor sommige groepen vergroten.
Nederlandse werkgevers denken anders dan Amerikaanse, maar er is wel wat aan de hand gezien de politieke wind die er nu waait.
Poléanne Vluggen, Chief People & Culture Officer bij Vebego betoogt met passie hoe een mensgerichte aanpak binnen HR niet alleen medewerkerswelzijn en klantbeleving versterkt, maar ook maatschappelijke impact heeft.
Werkgevers willen een balans tussen jonge en 50+-medewerkers. Een kwart van de werkenden geeft echter aan het stiekem minder prettig te vinden om samen te werken met vijftigplussers.
Debatten leiden inmiddels vaak tot polarisatie, frustratie en een gebrek aan actie. Hoe kunnen we dit patroon doorbreken en tot constructieve oplossingen komen? Om de stap te zetten van debat naar dialoog, zijn drie belangrijke fases te onderscheiden
DEI-expert Henrieke van Bommel deelt haar bevindingen naar aanleiding van de recente DEI-benchmark.
Wie zich altijd al ergerde aan diversiteitsquota en trainingen sociale veiligheid op de werkvloer kan weer breed glimlachend en billenknijpend door de gangen huppelen, ziet Ashmita Krishna Sharma. DEI verkoopt niet. Wellicht helpt andere terminologie de gapende kloof tussen cijfers en onderbuikgevoel te overbruggen.