Amsterdam, 16 december 2021 – Personio, het toonaangevende Europese HR-softwarebedrijf voor het mkb, heeft Personio Foundation opgericht: een onafhankelijke non-profit organisatie die financiële en zakelijke ondersteuning biedt aan NGO’s en sociale ondernemingen. De Foundation gaat zich focussen op educatie en klimaatactiviteiten, twee van de grootste uitdagingen waar de wereld op dit moment voor staat. Corona heeft 20 jaar verbetering in educatie teniet gedaan, terwijl stappen om klimaatverandering tegen te gaan aanzienlijk achterblijven bij de gestelde doelen.
Hoe de technologie het werkend leven nog meer gaat beheersen en naar welke toekomst dit leidt, is nog moeilijk voor te stellen. Evenmin hoe CHRO’s zich hierop kunnen voorbereiden. Op de CHRO Day probeerden HR-professionals, wetenschappers en technologiebedrijven hier een antwoord op te vinden.
Diversiteit en inclusiviteit (D&I) staat hoog op de managementagenda. Organisaties vinden het steeds belangrijker om ethisch en maatschappelijk bewust te handelen. Ook de publieke opinie vraagt dat. En er komt steeds meer onderzoek beschikbaar dat de voordelen van D&I voor organisaties laat zien. Maar het blijkt moeilijk om goede intenties te vertalen naar programma's die diversiteit en inclusiviteit echt bevorderen. Veel HR-afdelingen worstelen met praktische issues en zijn terughoudend om zich te bewegen op het gladde ijs van privacy en loerende discriminatie. Maar technologie kan de helpende hand bieden.
Als leider op het gebied van HR weet ik hoe belangrijk kansen zijn. Kansen die goed benut worden zorgen ervoor dat je bedrijf succesvol is en stimuleren op allerlei manieren de groei. Daarom vind ik People Workflow Automation als nieuwe software categorie zo interessant, vanwege de nieuwe kansen die het biedt voor HR.
Amsterdam, 2 november 2021 – Personio, het toonaangevende Europese HR-softwarebedrijf voor het mkb, kondigt een initiatief ter waarde van 1,2 miljoen euro aan om de adoptie van nieuwe digitale HR-technologieën in het Europese mkb te stimuleren. Met Personio’s Digital HR Accelerator-programma kunnen bedrijven zich sneller herstellen na de coronacrisis en zijn ze klaar voor de toenemende concurrentiestrijd om talent.
+++ People Workflow Automation stelt HR in staat verder te gaan dan HR alleen, door gefragmenteerde personeelsprocessen om te zetten in geautomatiseerde workflows die zich uitstrekken over alle applicaties van een organisatie+++ Personio versterkt focus op kleine en middelgrote organisaties in heel Europa door hen te helpen de snelheid van de organisatie te vergroten+++ Nieuwe investeerders Greenoaks, Altimeter en Alkeon sluiten zich aan bij bestaande investeerders in Series E-financieringsronde van $270 miljoen
Amsterdam, 6 oktober 2021 – Katarina Berg, Chief Human Resources Officer (CHRO) van Spotify, treedt toe tot de raad van bestuur van Personio, het meest waardevolle HR-techbedrijf van Europa. Bij Personio zal Katarina het Talent & Reward-comité voorzitten, het bedrijf adviseren bij zijn voortdurende snelle groei en adviseren over productstrategie.
De digitalisering in HR is vooral gericht op het vereenvoudigen van het werk van de HR-afdeling, maar niet zozeer dat van werknemers. HR-afdelingen zijn voornamelijk digitaal volwassen wanneer het aankomt op transactionele processen die de werkdruk verminderen. Beheersystemen wegen op die manier veel zwaarder dan meer werknemersgerichte oplossingen. Ondertussen proberen HR-techproviders te voorzien in de onbeantwoorde wensen van werknemers.
Je kent het vast wel van grote webshops: een venstertje dat opplopt met de vraag 'kan ik helpen'? Vaak is de chat die je dan hebt, niet meer met een medewerker maar met een chatbot, een speciale robot die de communicatie van én met mensen overneemt. De chatbot komt nu ook het HR-domein binnen. Bij de NN-Group, bekend van de merken Nationale Nederlanden en Ohra, is al een chatbot op de HR-afdeling aan het werk om HR-processen eenvoudiger te maken.
Het social-first mediabedrijf GoSpooky groeide zo hard dat ze HR-software nodig hadden dat zich mee zou ontwikkelen met het bedrijf en de internationale inspanningen. En dat mensgerichter is. Emilie van der Lande, People & Culture Director: “Als je zo snel groeit, dan moet je je meer gaan richten op mensen... zodat je medewerkers zich op de juiste manier ontwikkelen.”