Investeren in de employee experience betaalt zich uit. PwC heeft deze en tien andere HR-interventies benoemd waarvan de top 3 tot bijna 5 procent extra omzet kan opleveren.
Maar liefst 55 procent van de bestuurders staat positief tegenover het gebruik van voorspellende data als het gaat om de gezinsplanning van werknemers. Werkgevers staan daarmee lijnrecht tegenover de werknemers. Van hen vindt slechts 21 procent het acceptabel dat hun werkgever data gebruikt om hun gezinsplanning te voorspellen en zo de bedrijfsprocessen beter in te richten. De HR-professional zit er tussenin: dertig procent vindt het te verantwoorden om data in te zetten als het gaat om het voorspellen van gezinsplanning.
Gewoon tevredenheid meten lijkt inmiddels voorgoed achterhaald. Maar wat is dan wél slim om te meten? De overtreffende trap van medewerkerstevredenheid.
Een derde van de HR-beslissers wil scholing in data en IT om een omslag naar data driven werken te maken. Zo maakt meer dan de helft (54%) van de HR-beslissers graag rapportages op basis van data.
Nederland loopt achter op andere landen in Europa als het gaat om diversiteit en inclusiviteit. Kunnen data uitkomst bieden?
Sinds een aantal jaren maakt HR-analytics binnen het HR-vakgebied een sterke opmars door. Dat is niet verwonderlijk omdat HR-analytics door evidence-based en data driven analyses zorgt voor een betere besluitvorming over HR-beleid en HR-interventies. Desondanks voelt nog niet iedere HR-professional zich vertrouwd met HR-analytics. Dat gaat toch over correlatie, causaliteit en regressieanalyses? Is dat niet meer iets voor analisten en econometristen?
Het Executive Program HR Analytics leert u om op een datagedreven manier strategische HR-analyses te ontwikkelen en HR-beslissingen met data te onderbouwen. Hiermee is uw organisatie in staat om betere besluiten te nemen, om talent aan te trekken, hen te behouden en het beste in hen naar boven te halen.
Erasmus Q-Intelligence levert innovatieve oplossingen voor (big) data gerelateerde vraagstukken. Wij helpen onze opdrachtgevers betere beslissingen te nemen op basis van ‘kwantitatieve intelligentie’.