Utrecht wil zich profileren als aantrekkelijke werkgever voor jong talent. Om die reden gaat de gemeente ambtenaren helpen met de aflossing van hun studieschuld.
Ongewenste omgangsvormen voorkomen? Zorg voor duidelijke afspraken in het personeelshandboek! Mr Willemijn Jansma legt uit wat de meerwaarde is voor je organisatie en hoe je dit in de praktijk regelt.
BeFrank mag zich voortaan B Corp noemen. De pensioenuitvoerder sluit zich hiermee aan bij een groeiend, wereldwijd netwerk van bedrijven die zich aantoonbaar inzetten voor mens, milieu en maatschappij.
Werknemers van buiten de Europese Unie die hier op een werkvisum verblijven, krijgen binnenkort meer speling om van baan te wisselen of een tijdje werkloos te zijn. De EU-lidstaten hebben hierover nieuwe afspraken goedgekeurd en zullen die binnen twee jaar gaan toepassen.
Vrouwspecifieke gezondheidszaken krijgen (en verdienen!) steeds meer aandacht. En dat is ook belangrijk voor de werkvloer, want er zijn bijvoorbeeld 1,9 miljoen werkende vrouwen tussen de 40-65 jaar, waarvan een gedeelte overgangsklachten ervaart. Als we hier gemakkelijker met elkaar over gaan spreken, komen we tot betere oplossingen 'hoe hiermee om te gaan' aldus coach en consultant Melissa Schouman.
Steeds meer werkgevers faciliteren medewerkers die vrijwilligerswerk willen doen. Het is eigenlijk een no brainer. Steeds meer werknemers vinden zingeving in hun werk belangrijk. En steeds meer bedrijven willen Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO).
Door het ontwikkelen van een strategisch communicatieplan verzeker je je ervan dat je medewerkers de waarde en nuances van hun pensioen volledig begrijpen. Pensioencommunicatie is daarbij een investering die zich op vele manieren terugbetaalt. Afgezien van de voordelen die het oplevert heb je als werkgever ook een zorgplicht vanuit het zorgvuldigheidsbeginsel.
Vanaf 1 juli moeten organisaties met >100 werknemers gegevens aanleveren van woon-werk en zakelijk verkeer van personeel in dienst. Maar er zijn veel onduidelijkheden rondom de CO2-registratieplicht: 90% van de bedrijven heeft nog geen contact gehad hierover met de medewerkers. Dit terwijl een administratie ook veel kansen biedt voor de organisatie zelf.
Het persoonlijke contact, werkelijk het verschil maken voor een medewerker en (mentale) support bij moeilijke momenten staan voorop bij HR. Hoewel administratie bij de baan hoort, is het niet de bedoeling dat het onze dag overneemt. Helaas gebeurt dit vaker dan we willen. In deze whitepaper ontdek je hoe je jouw HR-administratie gemakkelijker én efficiënter kunt inrichten, zodat je je kunt focussen op waar het bij Human Resources echt om draait: de mensen.
De inhoud van een studiekostenbeding is vaak onderwerp van discussie tussen werkgever en werknemer. Wat moet daar precies instaan? Daar heeft de Hoge Raad in het verleden meerdere uitspraken over gedaan. Mr. Petra Kroon, docente van de online cursus Arbeidsovereenkomst in de HR-praktijk legt in deze video uit wat de belangrijkste conclusie is.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling