Medewerkers bepalen het succes van jouw organisatie. En dus is het bewust en structureel investeren in een optimale employee experience en in de gehele employee journey van cruciaal belang. Maar hoe zorg je ervoor dat het juiste en vaak schaarse talent voor jou kiest? Dat medewerkers met passie bijdragen aan de ambities van jouw organisatie? En oud-medewerkers nog steeds fan zijn? In deze blog ga ik in vogelvlucht door de drie fases van de employee journey en de belangrijkste contactmomenten die daarbij horen.
Het kabinet heeft samen met werkgevers- en werknemersorganisaties en de SER een principeakkoord bereikt over een toekomstbestendig en evenwichtig pensioenstelsel. Ook zijn er nieuwe afspraken gemaakt om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk mensen werkend en gezond hun pensioenleeftijd kunnen bereiken. Met dit principeakkoord wordt de Nederlandse oudedagsvoorziening gemoderniseerd en komt er duidelijkheid over de AOW-leeftijd.
De employee journey en de employee experience komen pas écht van de grond als HR en Communicatie intern gaan samenwerken. En in de praktijk gebeurt dit nog te weinig. Dat is de overtuiging van Wenda Bolink en Sascha Becker van communicatiebureau PROOF en auteurs van het boek De Employee Journey.
“Bij AFAS hebben we 450 medewerkers en maar één HR-manager. Dankzij een koppeling met BeFrank houden we meer tijd over voor de menselijke kant van het werk.” aldus Arnold Mars, CFO van AFAS Software. Bekijk hier het hele verhaal in de nieuwste aflevering van Pensioen van nu:
Een groot deel van de Nederlandse werknemers heeft vriendschappen op de werkvloer. Maar liefst 64 procent zegt vriendschappelijke relaties te hebben met collega’s en persoonlijke dingen met hen te bespreken.
Na de invoering van de AVG hebben HR-professionals nauwelijks meer oog voor privacy en databeveiliging. Ook 'robotisering/digitalisering’ is een opvallend lage prioriteit voor HR. Bovendien heeft slechts twintig procent een beeld wat de technologische ontwikkelingen concreet betekenen qua mogelijke impact op bezetting, competenties, werving, scholingsbehoefte en werkprocessen.
Alle medewerkers van Achmea hebben een uitnodiging gekregen om het manifest 'Veilig Onderweg' te ondertekenen. Met een Virtual Reality (VR) Experience laat het bedrijf haar medewerkers zelf ervaren wat afleiding in het verkeer met je doet.
Het aantal Nederlandse werknemers dat hun organisatie als werkgever aanbeveelt, is dit jaar opnieuw toegenomen. Het bestaan van gezamenlijke ambities en doelen binnen de organisatie is voor hen het meest bepalend. Dit blijkt uit het eNPS benchmarkrapport ‘Employee Experience in Nederland 2019’, een representatief onderzoek onder 1.200 werkzame personen dat AnalitiQs sinds 2014 jaarlijks uitvoert.
De employee journey gaat over aansluiten op dromen, energie en beleving van medewerkers. Concrete invulling hiervan staat nog in de kinderschoenen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen! Hoe pakt u dit aan en waar haalt u de juiste inspiratie vandaan? Op 10 september kunt u op reis naar de optimale employee experience...
Online pensioenuitvoerder BeFrank heeft 5 belangrijke pensioentrends in kaart gebracht. Het gaat om maatschappelijke ontwikkelingen die de komende jaren veel impact hebben op het leven van pensionado’s en het beleid van pensioenuitvoerders.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling