Op het Employee Journey Festival word je stap voor stap meegenomen in het creëren van een inspirerende employee experience tijdens de hele employee journey. Diverse experts geven inzicht in de belangrijkste factoren en contactmomenten met cijfers, feiten en theorie om meerwaarde te creëren.
Krapte op de arbeidsmarkt dwingt organisaties steeds scherper te letten op de aantrekkelijkheid van hun arbeidsvoorwaardenpakket. Hoe sluit u met uw arbeidsvoorwaarden naadloos aan bij de (individuele) wensen van nieuwe medewerkers en verhoogt u tegelijkertijd de engagement van uw bestaande personeel? Op het 5e HR Arbeidsvoorwaarden Congres op 7 november in Postillion Bunnik krijgt u hiervoor alle input.
De afgelopen jaren daalde het aantal werkenden dat meer uren wil werken terwijl het aantal werkenden dat liever minder uren zou willen werken juist toenam. Bij de laatstgenoemden ging het om 7 procent in het eerste kwartaal van 2019. Dat meldt het CBS aan de hand van nieuwe cijfers.
De laatste indruk die je als organisatie maakt, heeft gevolgen voor hoe oud- medewerkers terugkijken op jouw organisatie en op de periode dat ze bij jou in dienst waren. Zo heeft Google Xoogler opgericht voor ex-Googlers en worden vertrekkende Traffic Builders geroast. In deze blog neem ik je mee in fase 3 van de employee journey: uitstroom. Over het belang van een goede offboarding.
Het behoud van talenten is minstens zo belangrijk als het aantrekken van nieuwe medewerkers. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers met plezier naar hun werk komen en bij je blijven? In deze blog neem ik je mee in fase 2 van de employee journey: werken bij de organisatie. Met voorbeelden van Tony’s Chocolonely en VodafoneZiggo.
Nederlandse millennials zijn iets minder positief dan hun leeftijdsgenoten wereldwijd als het gaat om economische en sociale vooruitgang en de bijdrage die bedrijven en overheden leveren aan de samenleving. Dit blijkt uit onderzoek door Deloitte onder 13.416 millennials uit 42 landen.
Werkgevers trekken alle registers open op de huidige krappe arbeidsmarkt. Vrijwel alle denkbare immateriële en materiële instrumenten worden gebruikt om medewerkers aan te trekken of te behouden. Dat blijkt uit een enquête van werkgeversvereniging AWVN onder haar leden.
Met de campagne ‘Heel Nederland schakelt om’ belooft Eneco dat iedereen moeiteloos mee kan doen aan de energietransitie. Om die boodschap intern waar te maken hanteert de energiereus binnenshuis de slogan ‘Heel Eneco schakelt om’. Wat dat concreet betekent en wat de lessons learned zijn vertelt Communicatie en HR-directeur Jeroen Overgoor.
De talenten die jij zoekt, kunnen kiezen uit zo’n 262 duizend openstaande vacatures. En de verwachting is dat dit aantal nog verder toeneemt. Een onderscheidend werkgeversmerk versterkt de positie van jouw organisatie op de arbeidsmarkt. Daarom verdient employer branding top prioriteit. Wij helpen je alvast op weg met vijf nuttige tips uit de praktijk.
Mensen kiezen steeds bewuster voor een werkgever waarin ze zichzelf herkennen en die nastreeft wat zijzelf nastreven. Een organisatie die eerlijk schetst hoe het is om daar te werken is de Nederlandse digitale kiosk Blendle. Het ontwikkelde het Blendle’s Employee Handbook: een levend document waarin alles te vinden is over werken bij Blendle. Ook schreven alle leidinggevenden, waaronder oprichter Alexander Klöpping, een personal user guide.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling